مراسم یادمان زنده یاد سیدرضا مقیمی اصل بنیان گذار فقید کارخانجات تولیدی مهراصل با حضور کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مقامات و مسئولین بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

همچنین در ادامه این مراسم مدال کارآفرینی مجمع کارآفرینان ایران نیز به پاس تقدیر از سال ها تلاش مجاهدانه این شهید راه صنعت و جهاد اقتصادی به خانواده ایشان اهدا و از سردیس این پیشکسوت صنعت ایران نیز رونمایی شد.

دومین محفل صبح آفرینش، با حضور اعضای هیات مدیره مجمع کارآفرینان، پیشران های اقتصادی، مسئولان و مقامات ارشد اقتصادی و دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

شایان ذکر است که سید رضا مقیمی اصل متولد ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۲۲، پیشکسوت صنعت و خیر تبریزی بود که طی نیم قرن فعالیت تولیدی با محوریت تجهیزات تهویه مطبوع و تبرید صنعتی، علاوه بر کمک های شایان به استقلال کشور طی سالهای متمادی، صادرکننده نمونه کشور نیز انتخاب شده بود.

مهمترین هدف و چشم انداز ایشان کمک به رشد و شکوفایی صنعت و معدن کشور و جهانی شدن برند ایرانی بود، این کارآفرین برتر ایران در ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۷ در محل کارخانجات مهراصل و حین طراحی و تولید نمونه، در کنار کارگران خود که همچون فرزندانش می‌دانست، بر اثر حادثه انفجار به شهادت رسید.