در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات که با حضور معاون اول رییس جمهور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صمت، نمایندگان مجلس، صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی روز دوشنبه، یازدهم آذرماه ۱۳۹۸ در سالن اجلاس سران برگزار شد از شرکت تولیدی مهراصل به عنوان صادر کننده نمونه ملی سال ۱۳۹۸ تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از ۴۴ صادر کننده ممتاز و نمونه تجلیل و قدردانی به عمل آمد. شایان ذکر است بیش از ۳۰۰ متقاضی در ۱۲ گروه کالایی و خدماتی برای احراز عنوان صادرکننده ممتاز و نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته بودند. این گروه ها شامل کلیه گروه های کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، صنایع دستی، دارو و تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، محصولات شوینده، لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر، خودروسازی، تجهیزات و ماشین الات صنعتی، بازرگانی عمومی و گروه فناوری بالا بوده است.

نامگذاری روز ملی صادرات دستاویزی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور در این حوزه و توجه به ضرورتها و بایسته های آن است رئیس کل سازمان توسعه تجارت در بیست و سومین مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: صادرکنندگان نمونه سال جاری در این شرایط جنگ اقتصادی توانستند به عنوان نمونه بدرخشند، کشور تاکنون چنین تجربه سختی را در تجارت خارجی و فشار حداکثری نداشته است.