بعد از ظهر روز سه شنبه سیزدهم شهريور ماه ۱۳۹۷، پیشکسوت و بزرگمرد صنعت ایران «مهندس سید رضا مقیمی اصل» در حال کار در کنار فرزندان کارگر خود دار فانی را وداع گفت.

حاصل پنجاه و پنج سال تلاش خستگی ناپذیر بزرگمرد صنعت ایران را نه تنها در پایداری و پویایی کارخانجات تولیدی مهراصل، نه تنها در کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور و نه تنها در تولید و کارآفرینی، بلکه در تربیت نسل شایسته ای از انسان های بزرگ این کشور باید جست، که تداوم راه “سید رضا مقیمی اصل” را در عشق ورزیدن به مردم و میهن خود معنا می بخشند. شکی نیست که روح “مهندس سید رضا مقیمی اصل” آرام است، چرا که میداند نسلی را که او پرورش داده است، شعله خدمت به مردم و میهن را به مشعل فروزان توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل خواهد کرد و در پرتو مهربانی و مهرورزی، فردایی به مراتب بهتر را برای ایران رقم خواهد زد.
.
نپرسیدم من سودم ز میهن چه بود
بگویید به من سودم به میهن چه بود
.
كارگران و كارمندان گروه کارخانجات تولیدی مهراصل این وداع جانگداز را به خانواده محترم آن پیشکسوت عالیقدر و جامعه صنعتی ایران تسلیت عرض می نمایند.

*****

مراسم باشکوه تشییع و به خاک سپاری شهید راه صنعت مهندس سید رضا مقیمی اصل مدیرعامل مهراصل، کارآفرین برتر کشور و خیر تبریزی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به عنوان شهید صنعت آذربایجان در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

اقامه نماز میت بر پیکر آن مرحوم را حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز عهده دار بود و پس از اقامه نماز پیکر مرحوم مقیمی دوشادوش مردم و مسئولان حاضر تشییع و در کنار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نمایندگی از وزیر در این مراسم حضور یافته بود با اشاره به برخی صفات انسان دوستانه مرحوم مقیمی اظهار داشت: تبریز اگر به عنوان شهر اولین ها شناخته می شود در سایه بزرگواران چون مهندس مقیمی ها است.

وی ادامه داد: وزیر صنعت نیز قرار بود خود شخصا در این مراسم شرکت کند که به دلیل برگزاری جلسه به مراسم تشییع نرسید ولی برای مراسم شام غریبان که عصر امروز برگزار می شود خود را به تبریز می رساند.

در ادامه مراسم به خاکسپاری مرحوم مقیمی اصل؛ ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز آن مرحوم را شخصی خیر و بسیار گشاده دست خواند و گفت: هر زمان نیاز به کمک و همراهی داشتیم مرحوم مقیمی اصل پاسخ رد به ما نمی داد؛ شخصیت برجسته و اثر گذار آن مرحوم موجب شد تا ما امروز مراسم تشییع بسیار شکوهمندی را شاهد باشیم .

وی خطاب به مردم حاضر در این مراسم اظهار داشت: تبریز به عنوان شهر اولین ها و شهر بدون گدا به خود می بالد که شهر چنین انسان های وارسته ای است اگر امروز این شهر را متفاوت می بینیم در سایه همت و بلند طبعی انسان های وارسته ای چون مهندس مقیمی است.

در ادامه این مراسم صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز به ایراد سخن پرداخت و به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

همچنین در مراسم تشییع و به خاکسپاری مرحوم مقیمی اعلام شد ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز طی تماسی تلفنی به خانواده شهید صنعت آذربایجان تسلیت گفته است.